تا حالا عاشق شدی؟

آمار مطالب

کل مطالب : 155
کل نظرات : 23

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 20
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 87
بازدید ماه : 1403
بازدید سال : 3590
بازدید کلی : 52930

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشق به شرط چاقو و آدرس eshghrk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 87
بازدید ماه : 1403
بازدید کل : 52930
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : رسول حبیبی
تاریخ : سه شنبه 24 بهمن 1391
نظرات

 

هشت‌بندی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 
پرش به: ناوبری، جستجو

مختصات: ‏۷″ ۲۲′ ۵۴°شرقی ‏۵۳″ ۱۱′ ۲۷°شمالی / ۵۴٫۳۶۸۶۱غرب ۲۷٫۱۹۸۰۶جنوب / -۵۴٫۳۶۸۶۱;-۲۷٫۱۹۸۰۶ (نقشه) هَشت‌بَندی از شهرهای استان هرمزگان ایران است.

شهر هشت‌بندی در 10/6/1386خورشیدی تأسیس شد و در بخش توکهور شهرستان میناب قرار دارد.

بیش‌تر مردمان آن مهاجران از روستاها و کوهپایه‌های اطراف می‌باشند که در این سرزمین به‌کار کشاورزی مشغول هستند. این شهر در ۶۵ کیلومتری میناب واقع گردیده‌است و با استان کرمان هم‌مرز می‌باشد.

معرفی اجمالی منطقه [ویرایش]

هشت‌بندی (Hasht bandi)، منطقه‌ای است در ۶۰ کیلومتری شهرستان میناب و در ۱۶۳ کیلومتری مرکز استان (بندر عباس) که از لحاظ تقسیمات کشوری تابع شهرستان میناب است. این منطقه دشتی بسیار وسیع است که در حد فاصل شهرستان میناب و رودان واقع شده‌است و فاصله آن تا شهرستان رودان ۶۰ کیلومتر و تا شهرستان میناب ۶۰ کیلومتر می‌باشد. به همین دلیل مردم این منطقه در پاره‌ای از آداب و رسوم وجه اشتراکی هم با مردم میناب وهم با مردم رودان دارند. هشت بندی که هنگام تلفظ حرف «ت» و((د))آن حذف می‌شود و بصورت «هشبنی» تلفظ می‌شود، شامل دو قسمت هشت‌بندی یک وهشت بندی دو می‌باشد.قابل ذکرمی‌باشدکه مردم این منطقه به دولهجه محلی و رودباری تکلم می‌کنند. وجه تسمیه این منطقه به هشت بندی : مساحتی مشخص اززمین که توسط دو گاو شخم زده می شدکه یک بند نامیده می شد لذا چهاربندگاو متعلق به اهالی درسنگ وچهاربندهم متعلق به اهالی درپرآب بود، مجموعا مساحت هشت بند گاوزمین مزروعی وجود داشت بتدریج نام هشت بندی به این منطقه اطلاق گردید بندهای هشت گانه متعلق به افرادزیربود.یک بندمرحوم حاج داد خدا عسکری و برادرش حاج علی عسکری ویک بندمرحوم حاج شیخ حسن ومرحوم حاج شیخ حسین ومرحوم حاج مختار یک بند مرحوم مشهدی حیدر یار احمدی و برادر بزرگوارش مرحوم کربلایی دادخدا یار احمدی ،یک بندکربلایی علی کرم کرم زاده و مشهدی اکبر ویک بند مشهدی موسی علی سیدی ، اصغر اکبر ، مشهدی عبدل نیک بختی ویک بند مشهدی غلامعباس و مشهدی افضل سالاری ویک بند مرحوم مشهدی هادی ومرحوم مشهدی مهدی ویک بند مشهدی نجف رئوفی. منبع :درگذرزمان-زندگی نامه وخاطرات آیت الله حاج شیخ غلامحسین رئوفی-نگارش علی رئوفی ازانتشارات دارالتفسیرقم چاپ 1391. مردم این منطقه که جمعیت آن به حدود ۳۰ هزار نفر می‌رسد، تماماً شیعه و عمده فعالیت آنها در بخش کشاورزی و باغداری است.هشت بندی شهر آرزوها نام گرفته‌است.

با اینکه شهرهشتبندی مرکز بخش توکهور است اما بدلیل حاصلخیزی خاک و پیشرفت منطقه بعد از مهاجرت مردم به این منطقه و تاسیس هشتبندی در گفتار عامیانه مردم استان و گاهی حتی در اخبار رسمی نام کل منطقه و بخش به نام هشتبندی گفته می شود./.

تعداد بازدید از این مطلب: 639
برچسب‌ها: هشت‌بندی ,
موضوعات مرتبط: هشتبندی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رسول حبیبی
تاریخ : سه شنبه 24 بهمن 1391
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 749
موضوعات مرتبط: هشتبندی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رسول حبیبی
تاریخ : سه شنبه 24 بهمن 1391
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 970
موضوعات مرتبط: هشتبندی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود